Lijstersingel 15, 2902 JD, Capelle a/d IJssel

Nieuws

Een goed werkende website 8 belangrijke tips

Een goed werkende website

Een goed werkende website 8 belangrijke tips

Een goed werkende website is een succesvolle. Een website die wat oplevert, die mensen boeit en die mensen overtuigt dat zij daar aan het juiste adres zijn. Je begrijpt nu direct dat de kenmerken van een goede website afhankelijk zijn van jouw doelgroep. Een website die niet aansluit bij de juiste doelgroep heeft geen kans meer om een succes te worden. Omschrijf jouw doelgroep zo precies mogelijk en kies een duidelijke niche.

Een aantal kenmerken waaraan jouw website zeker moet voldoen:

  1. Jouw website moet uiteraard gevonden worden in zoekmachines als men op relevante zoekwoorden zoekt;
  2. Jouw website moet tot actie leiden. Dat wil zeggen, je website is uitnodigend genoeg, waardoor mensen geïnteresseerd raken in jouw product of dienst;
  3. Een website moet vertrouwen uitstralen. Wees open met jouw contactgegevens. Je bent verplicht een kamer van koophandel nummer op je website te plaatsen.

Een goed werkende website is een succesvolle. Een website die wat oplevert, die mensen boeit en die mensen overtuigt dat zij daar aan het juiste adres zijn.

Wat vindt men prettig bij een website?

Wat vindt jouw bezoeker het allerbelangrijkste aan jouw website? De volgende kenmerken worden erg belangrijk gevonden:

1

Gebruiksvriendelijkheid

Een overzichtelijke menu waarmee men goed kan navigeren. Een duidelijke lettertype en een rustig achtergrond zodat men niet afgeleid wordt als ze aan het lezen zijn;

2

Gestructureerd

 Je kunt niet verdwalen op de website, doordat steeds duidelijk is waar je je binnen de website begeeft;

3

Inhoud voldoet aan de verwachtingen

Ben je de zoveelste met exact dezelfde tekst? Geeft je te weinig informatie? Dan voldoe je niet aan de verwachtingen en is de kans groot dat men voortijdig afhaakt. Het is belangrijk dat men op de vervolgpagina’s verdieping vindt over jouw diensten of producten. U kunt er dan ook voor kiezen om uw teksten door een copywriter te laten (her)schrijven;

Een goed werkende website
4

Sluit aan bij behoefte van de bezoeker

Begin dus met de belangrijkste zaken: het eindresultaat, het product, enzovoort. Begin nooit met een intro over uw eigen bedrijf, dat willen de meeste bezoekers pas weten op het moment dat zij geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product;

5

Contactgegevens

Een website komt pas betrouwbaar over als er een adres vermeld staat en een bij voorkeur gewoon een telefoonnummer. Het is verplicht om op een website een Kamer van Koophandel nummer te vermelden;

6

Achtergrondgegevens

Het is niet altijd een pre, maar vaak komt het beter over als je wat achtergrondinformatie over jezelf of over jouw bedrijf verstrekt. Men wil graag weten met wie hij of zij te maken heeft;

7

Snelheid

Niet eerst een flashintro. Dat is echt uit de tijd. Alleen in zeer uitzonderlijke, tijdelijke periodes kan het iets extra’s toevoegen. In zijn algemeen: doe het niet! Zorg voor een overzichtelijke homepage, waar aangegeven wordt waar het om gaat.
Ook al zijn de verbindingen steeds sneller, soms heb je nog een website die zulke grote foto’s bevat, dat de pagina tergend langzaam opent. Probeer dit te voorkomen. Google waardeert snelle websites meer dan tragere websites. Doe hier je voordeel mee;

8

Geen onverwachte geluiden of muziek

Niet iedereen is thuis de website aan het bekijken. Onverwachte geluiden kunnen als zeer storend ervaren worden. Maar ook als men wel thuis is en tegelijkertijd bijvoorbeeld de radio luistert, kunnen onverwachte geluiden een reden zijn om de website weg te klikken.

Een goede website verleidt jouw klanten

Een succesvolle website wordt goed gevonden in zoekmachines en heeft een hoog conversiegehalte. Dus de bezoekers gaan tot actie over. Ze vullen een contactformulier in, downloaden uw folder, bestellen een product, enzovoort. De website is aantrekkelijk voor de bezoeker, omdat de website aansluit bij hun behoefte. Dit moet al binnen enkele seconde duidelijk zijn.

Veel gemaakte fouten

  • Er wordt weinig rekening gehouden met de signalen die jouw website afgeeft. Een oude datum? Dan kan men denken dat het bedrijf niet meer actief is. Een verouderd design? Dan kan men denken dat jouw bedrijf ook niet zo modern is;
  • Is de website met de verkeerde techniek gebouwd? Dan wordt de website nooit of zeer slecht vindbaar in zoekmachines als Google. Dat gebeurt bijvoorbeeld met flash-websites, goedkope software om websites mee te bouwen, websites gebouwd in frames, enzovoort;
  • Bevat jouw homepage geen tekst, of voldoet de tekst niet aan de voorwaarden voor een goed vindbare website? Dat is nadelig voor de vindbaarheid en hierdoor ook voor de succesfactor;
  • Je vult jouw website met veel algemeenheden? Je hebt niet voor een bepaalde niche gekozen? Dan is de kans op succes erg klein;
  • Jouw website is klaar en je gaat nu rustig afwachten?

Hoe moet het dan wel?

Uiteraard ben je serieus bezig met jouw bedrijf. Je wilt een goede indruk achterlaten bij jouw klanten. En je wilt het liefst nog meer klanten. Pak jouw website daarom ook grondig aan. Schakel experts in waar nodig is.

  • Laat een vormgever de website ontwerpen. Een goed webdesign zorgt direct voor een professionele uitstraling;
  • Kies voor goede code waarmee jouw website gebouwd gaat worden. Laat je goed informeren. Wij vertellen onze klanten altijd de voor- en nadelen van bepaalde technieken. Soms verwijzen we door naar een collega-bedrijf als we denken dat jij daar beter tot jouw recht komt. Elke webdesigner heeft een ander specialisme. Wij zijn zelf gespecialiseerd in Open Source, zoals Joomla of WordPress;
  • Zorg voor goede omschrijvingen waarin jouw doelgroep zich herkent. Waarom? Ook dit heeft te maken met de vindbaarheid en de mate waarop potentiële klanten jouw website bekijken. Als de dienst die je omschrijft geen behoefte aanwakkert bij de klant, of de behoefte bestaat helemaal niet, dan gaat er iets niet goed. Wij kunnen je adviseren hoe je dit beter kunt omschrijven;
  • Zorg dat binnen 1 seconde duidelijk is waar de website over gaat en zorg voor een goede prikkeling, waardoor men gemotiveerd wordt verder te lezen;
  • De website moet snel inladen. Google heeft een voorkeur voor snelle websites. Bovendien hebben veel bezoekers niet het geduld om te wachten op het openen van een trage website;
  • Met goede web statistieken, zoals Snoobi of Google Analytics kunt u een webanalyse van uw website maken. Welke pagina’s doen het goed en welke minder? Hoe komt men voornamelijk op de website terecht en komt dat overeen met wat je dacht? Waar haken mensen af? Wat gebeurt er op die pagina, waardoor mensen daar vaak afhaken? Hierdoor kan je jouw website steeds opnieuw verbeteren.

 

HULP NODIG? WIJ HELPEN GRAAG!

Heb je vragen over dit onderwerp of wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen en wat de mogelijkheden zijn? Neem dan snel contact met ons op of laat je gegevens achter in onderstaand formulier. Wij staan graag klaar om jou verder te helpen!

Of vul ons formulier in: