Beter vindbaar door relevante teksten
Hoe beter u een artikel afstemt op de mogelijke vragen die de bezoeker heeft, hoe groter de kans is dat de zoekmachine uw pagina als relevant ziet en hoe groter de kans dat de bezoeker actie onderneemt.
Zoekmachine optimalisatie
Als u een hoofd zoekwoord heeft en veel andere gerelateerde zoekwoorden, moet u specifieke en gerelateerde zoekwoorden gaan organiseren en combineren. In theorie zou u de gerelateerde en specifieke zoekwoorden op volgorde van behoefte en belang in het artikel kunnen bespreken. In de praktijk werkt dit meestal niet goed. Daar zijn 3 redenen voor:
- Het artikel heeft geen logische indeling als u zomaar van specifiek zoekwoord 1 naar specifiek zoekwoord 2 gaat.
- Het is tijdrovend om het belang van elk onderwerp in kaart te brengen.
- Het artikel onderscheidt zich nauwelijks van concurrenten.
Alles draait om de bezoeker. Het artikel moet daarom een samenhangend verhaal zijn, een goede indeling hebben, onderscheidend zijn van andere en vragen beantwoorden. Dit maakt het schrijven van SEO-teksten erg lastig. Hoe schrijft u een tekst die inspeelt op zoveel mogelijk behoeften van de zoekers, terwijl die tegelijkertijd onderscheidend is en lekker loopt?
De zoekmachine zal de pagina’s die gemiddeld het snelst en het meest effectief de vraag die verbonden is aan het zoekwoord beantwoordt, het hoogst ranken. SEO-teksten zijn teksten die geoptimaliseerd zijn voor bezoekers. Om beter vindbaar te worden moet u de gehele zoekervaring verbeteren. De zoekervaring begint bij de titel van uw website.
Beter vindbaar worden door de bezoeker te begrijpen
De titel zou in één oogopslag moeten duidelijk maken waar de webpagina over gaat. Een effectieve manier om dit te doen is door het onderwerp van de webpagina in de titel te plaatsen.
Bezoekers scannen de resultatenpagina van boven naar onder en van links naar rechts. De aandacht verslapt per resultaat en per woord in de titel. Probeer daarom het zoekwoord voor de titel te plaatsen en probeer de titel niet te lang te maken.
Elk woord in de titel zou de zoeker moeten motiveren om op uw link te klikken. Sommige bezoekers letten vaak onbewust op de URL en lezen de beschrijving. Probeer ook in die onderdelen het onderwerp van de pagina centraal te zetten.
1 reactie. Reactie plaatsen
Ik vroeg mij altijd af, wat bepaalde bedrijven doen, zodat je ze makkelijker vindt op internet. Nu heb ik iets nieuws geleerd. Dank je hiervoor. Het was een interessante blog om te lezen. Ga zo door!