Lijstersingel 15, 2902 JD, Capelle a/d IJssel

Nieuws

Zo wordt je goed gevonden op internet

Beter vindbaar

Beter vindbaar door relevante teksten

Hoe beter je een artikel afstemt op de mogelijke vragen die de bezoeker heeft, hoe groter de kans is dat de zoekmachine jouw pagina als relevant ziet en hoe groter de kans dat de bezoeker actie onderneemt.

Alles draait om de bezoeker. Het artikel moet daarom een samenhangend verhaal zijn, een goede indeling hebben, onderscheidend zijn van andere en vragen beantwoorden

Zoekmachine optimalisatie

Als je een hoofdzoekwoord hebt en veel andere gerelateerde zoekwoorden, moet je specifieke en gerelateerde zoekwoorden gaan organiseren en combineren. In theorie zou je de gerelateerde en specifieke zoekwoorden op volgorde van behoefte en belang in het artikel kunnen bespreken. In de praktijk werkt dit meestal niet goed. Daar zijn 3 redenen voor:

  1. Het artikel heeft geen logische indeling als je zomaar van specifiek zoekwoord 1 naar specifiek zoekwoord 2 gaat.
  2. Het is tijdrovend om het belang van elk onderwerp in kaart te brengen.
  3. Het artikel onderscheidt zich nauwelijks van concurrenten.

Alles draait om de bezoeker. Het artikel moet daarom een samenhangend verhaal zijn, een goede indeling hebben, onderscheidend zijn van andere en vragen beantwoorden. Dit maakt het schrijven van SEO-teksten erg lastig. Hoe schrijf je een tekst die inspeelt op zoveel mogelijk behoeften van de zoekers, terwijl die tegelijkertijd onderscheidend is en lekker loopt?
De zoekmachine zal de pagina’s die gemiddeld het snelst en het meest effectief de vraag die verbonden is aan het zoekwoord beantwoordt, het hoogst ranken. SEO-teksten zijn teksten die geoptimaliseerd zijn voor bezoekers. Om beter vindbaar te worden moet je de gehele zoekervaring verbeteren. De zoekervaring begint bij de titel van jouw website.

Beter vindbaar worden door de bezoeker te begrijpen

De titel zou in één oogopslag moeten duidelijk maken waar de webpagina over gaat. Een effectieve manier om dit te doen is door het onderwerp van de webpagina in de titel te plaatsen.
Bezoekers scannen de resultatenpagina van boven naar onder en van links naar rechts. De aandacht verslapt per resultaat en per woord in de titel. Probeer daarom het zoekwoord voor de titel te plaatsen en probeer de titel niet te lang te maken.
Elk woord in de titel zou de zoeker moeten motiveren om op jouw link te klikken. Sommige bezoekers letten vaak onbewust op de URL en lezen de beschrijving. Probeer ook in die onderdelen het onderwerp van de pagina centraal te zetten.

Beter vindbaar

HULP NODIG? WIJ HELPEN GRAAG!

Heb je vragen over dit onderwerp of wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen en wat de mogelijkheden zijn? Neem dan snel contact met ons op of laat je gegevens achter in onderstaand formulier. Wij staan graag klaar om jou verder te helpen!

Of vul ons formulier in: