Lijstersingel 15, 2902 JD, Capelle a/d IJssel

Nieuws

Wervingssite – Geen personeel? Wat nu?

Wervingssite - Geen personeel? Wat nu?

Veel vacatures, te weinig mensen.

We zitten midden in een arbeidsmarktcrisis. Je wil en kan groeien, maar niet met te weinig handjes binnen het bedrijf. Wil je toch de juiste mensen aantrekken voor jouw bedrijf dan zal je moeten opvallen. Te vaak zien we nog vacatureteksten met een waslijst aan eisen (of wensen in de vorm van “een pré”) voor de sollicitant. En als we dan kijken naar wat het bedrijf biedt, komen we uit op standaard teksten als “marktconform salaris”, ofwel dit zegt helemaal niets over wat jouw bedrijf, de sollicitant te bieden heeft. Dit terwijl je zo specifiek aangeeft wat de sollicitant in huis moet hebben. Als sollicitant zal je dan ook met zoveel vacatures en opties sneller kiezen voor een partij die aangeeft wat het salarisbereik is en je alvast de bedrijfscultuur laat proeven. Het scheelt je namelijk veel energie en tijd als je van te voren al de informatie hebt, die je bij veel bedrijven pas in het allerlaatste gesprek te horen krijgt. Is dit niet wat je zoekt is dus alle moeite voor bedrijf en sollicitant voor niets geweest.

Wil je de juiste mensen aantrekken voor jouw bedrijf dan zal je moeten opvallen met een spetterende wervingssite!

Wervingssite speciaal geënt op het werven van personeel

De trend is dan ook dat bedrijven een aparte website op laten zetten, helemaal geënt op het werven van personeel. Geen losse standaard vacaturetekst meer, maar een campagne-website die het hele verhaal verteld en laat zien waarom jouw bedrijf nou de juiste keuze voor de sollicitant is om te komen werken. Niet enkel het eisenpakket wat iemand in huis moet hebben, maar een compleet verhaal met bijvoorbeeld interviews met de werknemers, waarom zij zo graag bij jouw bedrijf werken. Zijn er bedrijfsuitjes, is er een vrijdagmiddagborrel, doorgroeimogelijkheden, feestdagen, budget voor opleiding en ga zo maar door.

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Wij realiseren een aparte wervingssite. Vaak gezien als een campagnewebsite (of wervende landingspagina). De wervingswebsite wordt geplaatst onder een subdomein, dus als voorbeeld: uw website is www.mijnbedrijf.nl de campagnewebsite wordt dan werkenbij.mijnbedrijf.nl.

Aan jou de eer om goed over de teksten na te denken, interviews met de werknemers te houden en aan ons de taak hier een spetterende wervende website van te maken.

De wervingssite staat en nu?

Dan is de volgende stap dit op Sociale Media te plaatsen met een link naar de campagnewebsite. De doelgroep is bepalend voor het medium dat je kiest. Zit je voornamelijk in de zakelijke markt, dan is LinkedIn de juiste keuze voor het plaatsen van een aantrekkelijke post, waarmee je bezoekers uitnodigt om naar de campagnewebsite te gaan. Met als doel in contact te komen met misschien wel de nieuwe aanwinst voor jouw bedrijf!

HULP NODIG? WIJ HELPEN GRAAG!

Heb je vragen over dit onderwerp of wil je weten wat wij voor jou kunnen betekenen en wat de mogelijkheden zijn? Neem dan snel contact met ons op of laat je gegevens achter in onderstaand formulier. Wij staan graag klaar om jou verder te helpen!

Of vul ons formulier in: