Conversie optimalisatie

Als u uw website inzet voor de verkoop is er niets belangrijker dan optimaliseren van uw conversies. Een conversie is niet zozeer een directe online verkoop, maar kan ook een ander doel zijn die uw bedrijf nastreeft. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een informatie aanvraag, inschrijving op een nieuwsbrief of het aanmaken van een account.


Analyses & Rapportage

Het optimaliseren van uw conversies begint bij het analyseren van het gedrag van uw bezoekers. Waar komt uw bezoeker vandaan? Op welke pagina komen zij binnen? Hoeveel tijd spenderen zij op uw site? Hoeveel pagina’s bezoeken zij? En het belangrijkste: hoeveel bezoeken converteren? YourSite vat al deze aspecten samen in een overzichtelijk rapport en adviseren u over het gebruik van deze informatie in de praktijk.


Usability

Oftewel gebruiksvriendelijkheid. Om uw klant vanaf uw homepage, via de benodigde informatie, te begeleiden richting een conversie is het belangrijk dat een klant deze stappen begrijpt en kan vinden. Dankzij onze ervaring op het gebied van Online Marketing en webdesign kunnen wij u optimaal adviseren over de structuur, positionering van informatie en de gebruiksvriendelijkheid van uw website. Uiteraard adviseren wij u bij ons webdesign over de best-practices voor conversie optimalisatie van uw website.


A/B Testing

Voor de meest accurate gegevens, onderbouwd door testresultaten kan YourSite uw website of nieuwsbrief onderwerpen aan een zogenaamde A/B testing. Gedurende deze test richten wij verschillende versies in van uw website of nieuwsbrief. Deze versies worden willekeurig getoond aan uw bezoekers. Uiteraard wordt het gedrag van uw bezoekers op iedere afzonderlijke versie gemeten. Aan het einde van het onderzoek heeft u een goed beeld hoe iedere versie heeft gepresteerd en aan welke aspecten uw bezoekers waarden hechten.

Delen:

Ontvang gratis tips voor een optimale webstrategie

Volg ons

 

Klantenportaal